verkligen inte min dag idag...

Dagen började inte så bra... Sov lite extra när jag egentligen skulle upp och städa. Men klev upp en timme innan jag skulle åka till jobbet från vattholma. Men ja, jag hann iaf att städa, tur det :)

Men när klockan närmade sig 12, så tog jag och björnen oss en macka för att sedan bege oss ut till bilen. Självklart var den insnöad, så jag skrapade bilen så den blev snö/is fri. Men när jag sedan skulle starta bilen, så fungerade inte batteriet, igen -.- Så jag gick till grannen för att fråga om lite ström och hon hjälpte gärna till :) Men jag fick stanna inne och passa bebisen medan dom fixade med bilarna :) Så när mammagranne kom tillbaka så begav jag mig ut till bilen. Där stod björn vid passagerardörren och jag ser att han fifflar med något. Jag frågaade vad han gjorde, då svaraade han att han försökte hitta en "reservnyckel" till passaten, genom att använda sina egna nycklar. Men det konstiga var att bilen var ju igång, så jag frågade vad som hänt. Jo dom hade fått igång bilen, men dörren hade åkt igen och låst sig av sig själv... 

Så i 1 ½ timme så stod jag och björn med en mejsel och ståltråd och försökte få tag på låsknappen på insidan med ståltråden genom att bända upp dörrkanten med hjälp av mejseln. Och ja, händerna såg inte det bästa ut efter det.... Lägger upp ett kort i slutet av detta inlägg.

Men sen kom jag ju såklart till jobbet, när klockan var 15.20... så 2 timmar och 20min sen, men hade iaf förvarnat.

Jobbet gick ju bra, trots allt, så det var ju tur :) Även utbildningen gick bra ^^ Men sedan skulle jag prata med "schema" planeraren, men blev en aning sur då jag la in 8 timmar extra jobb tid men fick ändå inte ta bort mitt pass den 23/12... Så när jag gick var jag inget att leka med. SKIT sur! -.-

Och när utbildningen var slut så ringde jag min älskade syster, som då hade sigge, vovven jag är hundvakt åt varannan vecka. Hon hade med sig honom i bilen, och jag frågade om hon kunde lämna honom i sävja när hon ändå var i boländerna, men nej. Fick möta upp henne, ta med Sigge på bussen upp till Sävja. Det gick ju bra, men han skulle ju luckta på alla som gick förbi, så människorna gjorde väska usvängarna utåt när dom gick förbi... Don't know why :O

Men till sävja anlände jag tillslut, och då hörde älskade bror av sig och jag fick åka till akis på besök. Det var jag och Lambi som hälsade på (toapappret alltså :P) Sedan stannade jag till på Willys för att handla lite :) Sedan återkom jag till sävja, hämtade lille sigge och begav mig till grannarna på andra sidan :)

Hälsade på lite, umgicks och hade kul :) Blev bjuden på lite julbak och julgodis ^^ Trevligt :)
Tack för kvällen Veran och Linn :)

Så nu sitter jag upp i Sävja, har druckit 3 energidrycker (!) och ska strax ta med mig Sigge ut på en nattkiss :) Sedan blir det till att sova. Ska upp tidigt imorgon för att jobba morgon, som jag egentligen itne ska göra, men fick ju inte tag på schema planeraren idag, så kommer in "olagd" och lägger om veckans schema istället, då det vill säga :)

På tvn är Two and a half man, men nu blir det lite vitchoklad, tvn och sedan en promenad ut i underbara *host* kylan :)

På återseende!



(Så här såg mina händer ut efter att ha jävlats med bilen i 1 ½ timme..... )

Kommentarer
Postat av: molly

Hejsan Tjejen!

Jag och en vän har en tävling där man kan vinna ett valfritt smycke från sidan cocoo.se . Vi kommer att lotta ut 2 vinnare. Gå in på min blogg för att läsa mer, http://polliee.blogg.se



(btw. Det är helt gratis att gå med)



Kram!

2010-12-14 @ 22:42:52
URL: http://polliee.blogg.se/
Postat av: Tess

Aj det ser inget bra ut

2010-12-16 @ 18:11:25
URL: http://shoppingismylife.bubbleroom.se
Postat av: Skrotie

hallo Tess! :)



Nej det gjorde inte det, och tänk att det var så på BÅDA händerna :O Ont gjorde det, så ont att det inte går att beskriva :/



Men nu har det gått över som tur är, tig några dagar bara :)

2010-12-16 @ 22:23:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0